Nursing


Sunday, 23 June 2013

Orang kata

Orang kata
Orang-orang sekarang suka ikut orang kata
Walau orang kata takde "base" fakta
Tetap orang-orang ikut orang kata

Orang kata
Laju je tekan "share"
Pastu boikot
Ntah apa-apa
Belajar tinggi-tinggi
Tapi cari fakta pun gagal
Epik
Orang kata

Taktau la sedih atau sadis

Orang kata
Asal orang kata kita pun ikut kata
Kalau tak kata pun paling tak terikut-ikut cara orang kata
Pernah dengar "origanility"?

Betul
Banyak membaca luas pengetahuan
Banyak berjalan luas pengalaman
Tapi tak bermakna kita harus jadi pengikut

Pengetahuan dan pengalaman
Ciptakan kreativiti baru
Bukan klon baru

Jangan curi idea orang
Orang kata itu
Eh esok lusa kita kata itu

Orang kata ini
Eh esok lusa kita buat ini

Takpayah nak ikut sangat orang kata

Apa kata
Lepak, amati dan gelak

Alaaah, macam tagline blog ni
Lepak, observe dan gelak
Mungkin kadang-kadang berangan

Lantak la orang kata
Setidaknya kita tak jadi pak turut kepada orang kata

Bosan
Semua nak jadi semua
Macam pernah aku cakap

Kalau semua nak jadi fashionista
Siapa nak jadi selekehista?











Pasti aku


Tapi aku tak kisah
Macam aku kata


"lantak la orang kata"







-adios-





No comments:

Post a Comment

thank you very muchooo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...