Nursing


Tuesday, 7 May 2013

Huarghhh

Hola. 

Fuhhh. Tarik nafas dan hembus. Phew. Baru hari ni aku dapat berehat dengan aman. Peh. Last week punya cerita. Pengsan.

Aku baru lepas exam besar hari Khamis lepas. Minggu lepas adalah minggu struggle. Struggle by definition, penat serupa bangla. Serious. Malam sebelum exam tidak seperti malam-malam exam biasanya yang mana aku tidur 4-5 jam untuk memastikan kepala aku tak weng masa jawab exam. Tapi disebabkan exam ni adalah exam tercuak aku stakat ni, last-last aku managed untuk tido 2 jam sahaja. Besoknya aku memang weng. Haha. 

Alhamdulillah, exam settled on Thursday tu. Tapi cabaran belum habis. Aku oncall pada hari itu. Haha. Memang double weng kepala aku. Tapi takpe, demi oncall terakhir aku di Rumah Sakit Dr Soetomo yang banyak berjasa ni, aku gagahkan. Malam oncall alhamdulillah patient tak banyak, and aku sempat la tido dalam 2 jam ++, atas meja. Macam biasa.

Masa hari exam tu, sebelum berangkat untuk oncall, aku dapat tahu exam terakhir aku ditunda ke 14 Mei, which sepatutnya jatuh pada hari Jumaat ni. Lalu, aku telifon emak untuk bertanya boleh tak nak balik mengundi. Haha. Mak and ayah ok, then beli tiket balik. Thanks makayah.

Habis oncall jam 7 a.m  hari Jumaat, seperti biasa, aku melanjutkan hari kerja sampai jam 1 p.m. Penerbangan pulang adalah pada jam 1745, which, aku sempat balik kemas barang dulu. Too bad aku tak sempat nak kemas buku-buku yang dah tak guna. Sepatutnya aku plan balik kali ni aku nak bawa balik barang-barang yang tak guna dah sebab dalam masa sebulan dua lagi aku dah nak habis for good, InsyaAllah. Tapi sebab balik mengundi ni pun adalah balik yang tak diplan, maka, dimaafkan.

At first aku memang taknak balik mengundi sebab aku takut exam hari Jumaat, dan aku tak sempat study. Tapi dah tunda lagi lama, then aku balik je la dulu kejap. Haha.

Sambung cerita, hari Jumaat lepas dah habis mengemas packing semua, aku pun bertolak ke airport. Masa ni kepala aku dah betul-betul weng. Haha. Memang weng.

Sampai je kat KL, adik aku si Wawa Semput datang amek, then bawak tido rumah dia. Tak malu tido tumpang rumah orang. Haha. Naseb housemate die banyak yang balik mengundi. Malam tu alhamdulillah dapat la jugak tido around 5 jam ++ lepas kepala dah weng macam tu. Haha...

Sabtu pagi, aku bertolak balik Terengganu. Wee. Jam 10 ++ dah sampai kat Terengganu, aku dijemput oleh Pokyeng Umi Athi dan dua orang fruitmonkeys aku Ilyaas dan Imani di airport Terengganu. Ilyaas dah tak anti perempuan wa cakap lu. Dia nak duduk ngan Cikana dalam keta. Satu keajaiban! Hahahahahahaha...

Dan bermulalah cerita mengundi yang akan aku ceritakan dalam next entry. Haha... Bai.


Ini adalah hospital food untuk semua doc yang bertugas. Dan ini adalah hospital food aku yang terakhir di sini. Fuyung hay! And see kerupuk udang tu, they made it better packaging now, and it tasted better too. Mengapa semua ini ada saat aku dah habis oncall? Wuwuu...






p/s : PAS at the nescafe packaging tu means : Siiip, perfect! Not Parti Islam Se-Malaya. :|






-adios-




No comments:

Post a Comment

thank you very muchooo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...