Nursing


Wednesday, 27 July 2011

sekolah rendah

2-3 tahun yang lepas (aku lupa).


terjumpa friendster seseorang. budak sekolah rendah aku. perempuan. dulu gemuk, now lawa. buat medic di mesir now.


toneng* bunyi YM.


A.Y : bla bla bla. ingat lagi budak tu? die add aku.
aku  : oo haah, budak tu. baru approve friend request die. nape?
A. Y : aku suka die dari kecik bla bla bla.


toneng* bunyi YM,


O. M : bla bla bla. ingat lagi budak tu? die add aku.
aku    : oo haah, budak tu. baru approve friend request die. nape?
O.M  : aku suka die dari kecik bla bla bla.








aku    : ...........








Fakta dari dialog di atas : 


1. Zaman budak sekolah, ko dah pandai menggatal? kantoi muka + perangai skema, tapi gatal.
2. "aku suka die dari kecik" = korang dulu kaki jenayah pekena orang yang utama, ternyata penggatal juga.
3. korang dulu suka mengata die gemuk gemuk gemuk, sekarang die dah lawa, tak lama lagi nak jadi doktor, baru korang sibuk nak kejar? HAMPEH punya laki.
4. kenapa kena luahkan perasaan kat aku? as if aku baik sangat dengan budak perempuan tu dulu.
5. budak sekolah rendah aku tak pernah suka aku, in fact ada yang bawak mulut cakap buruk pasal aku. Sampai aku sekolah menengah pon, still ada yang tak puas hati dengan aku.
6. aku mengalami peralihan kawan masa zaman PTS dulu. bila lompat kelas, kena adapt dengan senior yang lebih setahun dari aku. Untuk budak sekolah rendah, itu adalah antara perkara berat yang perlu dilakukan.
7. aku tak pernah tau ape salah aku masa aku sekolah rendah sampai budak-budak sekelas aku selepas PTS tu majoriti tak suka aku.
8. aku pon tak suka dengan dieorang masa dulu dan hasilnya pada masa sekarang, aku susah nak ingat sape2 budak sekolah aku dulu, even budak kelas aku pon.
9. sebab tu sekarang aku TAK PERNAH ikut reunion budak-budak sekolah rendah aku dan setakat ini, hati belum terbukak nak jumpa dieorang. bukan berdendam, cuma aku rasa aku takde mende yang nak disembang pon, sebab aku memang betul2 lupa siapa kawan sekolah rendah aku.
10. aku hanya ingat cikgu-cikgu aku, few kawan-kawan, betapa banyak usaha aku untuk menjadi pelajar yang terbaik, kawasan sekolah dan kenangan aku sebelum aku lompat kelas.
11. mungkin ada yang pernah cakap aku sombong, kerana muka aku memang sombong.
12. kawan-kawan lelaki aku time sekolah rendah tak perlu buzz aku kat YM dengan harapan aku dapat meng-ejaskan korang untuk member aku yang dah lawa tu, walhal satu ketika dulu, budak perempuan gemuk itu adalah salah satu konco yang suka mengata aku.
13. oleh sebab itu, tiada sebab korang perlu meluahkan perasaan korang kat aku pasal budak perempuan tu. aku tak berminat nak ambil tahu.




Kesimpulannya,




Hakikatnya, lelaki hanya memandang seorang perempuan bila perempuan itu cantik.




Kadangkala aku terlupa yang ayah dan abang-abangku juga seorang lelaki. But they are an EXCEPTION.




Jangan tanya sebab apa kesimpulan aku macam tersasar sedikit dari fakta-fakta tadi kerana aku sendiri pon tak tau.








p/s :1. zaman sekolah menengah lebih banyak kenangan best untuk dikenang.
       2. fakta di atas tiada perasaan dendam dan jeles sama sekali.




-adios-

No comments:

Post a Comment

thank you very muchooo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...