Nursing


Saturday, 11 June 2011

Lu Langsi

hai. hari ni dah start hujung minggu. bermula hari isnin adalah minggu tenang = study week = disaster week = prison week. oleh sebab itu, aku pergi berjalan-jalan di mall membuat ketupat bersama rakan-rakan. seperti biasa, tempat yang dituju adalah Tunjungan Plaza, mall terbesar di surabaya. kami tidaklah berjalan mana pun. sampai-sampai sahaja, terus ke kfc untuk membeli cream soup dan kemudian ke Each A Cup untuk sesi membuat ketupat dan kerutuk. nyum nyum.

di Each A Cup, kami membeli ini. best kan?


dari kiri : fried mushroom, Blue Coral Ice Blended with Pearl dan Chocolate Oreo Ice Blended with Pearl


semasa mahu membeli Blue Coral tersebut, aku bertanya kepada mbak si penjual, "mbak,blue coral ini rasanya apa?", mbak itu punya jawapan sangat pandai, "ooh, manis rasanya mbak". aku terus speechless sekian wassalam, i amek air ni ye. setelah kenyang minum air, kami melakukan sesi bergambar yang takde faedah itewww.


 jangan tanya motif apsal budak 2 orang kat tengah tu bergaya camtu sebab aku pon tidak memahaminya.



Teah sedang melakonkan adegan memakai lipstick dengan menggunakan cermin talipon blackberrynya, sambil aku membuat muka mengjengkelkan. 


Setelah itu, kami berjalan-jalan dan aku terjumpa teddy bear angry bird. wow! sungguh excited rasanya. lalu aku membeli sebijik yang besar, satu yang boleh digantung di handphone @ pendrive, dan satu lagi adalah keychain. dalam game angry bird itewww, watak kesukaan aku adalah yang warna kuning ni, hitam dan juga yang merah besar gedabak yang ada time final game tu je. tapi tadi aku jumpa yang kuning, hitam, putih, biru, dan hijau (bab 1) tu je... huhu... ini adalah gambar patung-patung itewww.


 bekkeng sungguh ketiga-tiga burung ini. yang belakang itu adalah ahmad dolphin yang dibeli beberapa tahun dahulu. gedabak besarnya.

selepas membeli burung-burung murka ini, kami lalu bersiar-siar masuk ke semua jenis kedai untuk window shopping. di sebuah kedai, ada seorang makcik memakai baju merah telah membuat poo-poo (shit) dengan kami. kami lalu murka semurka-murkanya lalu berharap makcik tersebut dipecat pekerjaannya kerana sifat poo-poo nya itu. how dare you makcik???

selepas itu juga, kami masuk ke sebuah lagi kedai untuk membeli nail clipper, seorang lagi makcik memakai baju pink membuat poo-poo juga dengan kami. sungguh wtf makcik-makcik merah dan pink itewww. semoga saja Tuhan memberkati kamu berdua dan kamu tidak dipecat kerana attitude mu itewww.

semasa berjalan pulang menuju ke arah teksi, makcik berbaju merah telah terserempak dengan kami lalu makcik tersebut memberikan pandangan dan jelingan maut kepada kami. kami berasa aneh kerana makcik tersebut yang seharusnya malu dengan attitudenya yang sangat very paling sooooooo sial itu. pada awalnya kami memaki hamun semaki-makinya makcik tersebut. setelah difikirkan, mungkin makcik merah itu mengalami gangguan jiwa. lalu kami pon terus buat tak peduli. kami berharap tidak berjumpa dengan makcik merah itu di ward psychiatry Rumah Sakit Dr. Soetomo pada suatu hari nanti. semoga Allah melindunginya. amiiin.


selepas itu kami pulang dan sekarang sudah sampai di rumah.okay bai.

p/s : bekkeng = garang = fierce

-adios-

1 comment:

  1. each a cup aku dah jumpa kat sunway sutir. depan tutti fruiti plok tu. kedai jepun dok jumpa lagi. sobs2. oooo fries tu aa mu mangat beli last2 buang tadok org makan. sobs2.

    ReplyDelete

thank you very muchooo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...