Nursing


Tuesday, 28 June 2011

hiburkan hati

Notes : cerita setiap case tidak ada kaitan antara satu sama lain.

Case 1 : 
Adnin : jan, jan. he he he. (gelak jahat)
Aku : Ko pehal?
Adnin : Hitam gila muka kau.hahahah.
Aku : Budus. Apsal tak panggil aku negro dol?
--------------------------------------------------------------

Case 2 : 
Fery (Indonesian friend) : Nilai jiwa anak-anak kayaknya averaj aja. (Markah psychiatry budak2 ni averaj je nampak gaya)
Aku : Hah? Apa?
Fery : Ga, nilai jiwa kayaknya semuanya averaj aja.
Aku : Oh, maksudmu average?
Fery : Oooppps...nyebutnya salah ya.haha.
--------------------------------------------------------------

Case 3 :
Indonesian friend : Itu lho, pemeriksaan saraf yang opposait opposait itu lho. Apa ya namanya?
Aku : Hah? Apa?
I friend : Itu......yang opposait ituuu.
Aku : Hah? ga ngerti deh...
I friend : Ini lho.*sambil menunjuk ke arah sebuah perkataan ini.
Aku : Oh, opposite maksudmu?
I friend : Eh ga, nyebutnya opposait koq...
Aku : Ya sudaahhh... Jalani saja hidupmu, asalkan gembira....
--------------------------------------------------------------

Case 4 : 
Di kala tengah exam neuro hari Jumaat. Arrgghh, sejuk gila ruang ujian ni, pengen pipis.
Aku : Doc, permisi mau ke toilet sbntar ya. (sambil berlari-lari anak sbb banyak agi soalan tak jawab)
Doc : OK.
*setelah beberapa ketika*
Aku berlari-lari anak masuk ruang ujian dan menuju ke seat aku. Baru melangkah naik tangga yang pertama.
Aku : oo makkk.
Doc : lohh lohh... koq sepatunya terbang???
Aku : he he he. (malu nak mampos)
*Kaki tersepak tangga, kasut crocs aku tercampak ke tengah-tengah ruang ujian. Bengong. Satu ruang ujian tengok dan gelakkan aku. Takpe la, aku gembira dapat menghiburkan korang.
--------------------------------------------------------------



Google translator sometimes can be hilariously funny.




Notes :
1. Yeay, tinggal satu lagi paper yakni lusa!
2. Yeay, MRP(Multi Reentry Permit) dah siap! Dah boleh packing!
3. Yeay, akhirnya dapat check problem jaw clicking ni!
4. Yeay, boleh postpone cuti!
5. Yeay, bye!




-adios-



No comments:

Post a Comment

thank you very muchooo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...