Nursing


Monday, 23 May 2011

jeles,low self esteem and dot dot dot...

Aku seorang jeles.memang aku kuat jeles.aku jeles ngan adik beradik aku yang pandai,aku jeles ngan member aku yang lawa,cantik,pandai pastu aku jeles ngan orang yang pandai berkomunikasi  dengan SEMUA orang,aku jeles dengan member aku yang dah jumpe true love yg dah kawen smua, aku jeles ngan orang yang dapat apa yang aku nak,aku jeles ngan sesape je lah..faktor pernyebab aku deactivate facebook?ye,sebab aku jeles ngan sesape ntah yang aku add @ add aku yang life die best.haha

Tapi aku slalu lupa yang Tuhan dah plan ape yang terbaik dalam hidup kita.pastu cepat2 insaf dan bersyukur balik.tapi kadang2 bila tak sedar,aku buat perangai jeles balik.sampai satu tahap aku kena jauhkan diri ngan sape2 yang buat aku jeles dan memandang orang yang mempunyai segalanya kurang dari aku,supaya aku lebih belajar bersyukur. Setan,pi main jauh2.aku dah taknak tambah dosa asyik dok jeles ngan smua orang tak tentu pasal.haha

Jeles bukan busuk ati ye.busuk ati tu lain.kalau jeles ni,boleh membawa kepada busuk ati,mahupun boleh memotivasikan diri.tapi sekarang ni,aku ni,busuk ati ke nak memotivasi?haha.berbalik kepada tadi,untuk elakkan busuk ati,better menjauhkan diri dari pape yang buat kita jeles.

Kadang2 mende remeh temeh pon aku nak jeles…pastu rasa diri ni teruk sangat..kenape org lain boleh dapat itu,boleh dapat ini,kenapa aku TAKKKK?? pastu rasa diri ni teruk sangat compare to orang lain..... arrggh, ni salah satu gangguan kejiwaan. gangguan keperibadian. gangguan self-esteem… mungkin sebab pernah direndahkan, diCOMPAREkan dengan orang lain, maka terjadi gangguan percaya dan yakin pada diri. kadang2 dalam discussion, doctor tanya, aku tau jawapan, tapi dek kerana self esteem  yang rendah dan takut jawapan SALAH, maka hanya mampu mendiamkan diri seperti orang bodoh. hasil? bila discussion dalam group without lecturer, kawan2 tak pernah tanya pendapat aku. sebab ingat aku bodoh,bila disoal tak boleh menjawab. See?(sat,apsal topik leh terdrag kesini?haha.persetankan).

Sekarang kena berbalik kepada natural manusia.manusia memang takpernah bersyukur dengan ape yang mereka ade.so skarang kena mindsetkan otak bahawa ade orang lebih susah dari kita, lebih tak dapat ape yang kita dapat. therefore,marilah bersyukur dan kembali kepada Tuhan yang Maha Mengetahui.


haha.toksah dok terkejut sangat aku buat post yang ntah pape ni.tengah rest dari main game angry bird.haha...oh btw,read THIS! comel and please read the last sentence(especially to guys)...haha...


-adios-

No comments:

Post a Comment

thank you very muchooo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...