Nursing


Monday, 16 May 2011

Tutorial 1 : How to update your blog using your phone.

hai.malam ni saya mau jadi mokcik bagi tutorial cara nak tulis blog menggunakan BB...actually bukan BB je,if Iphone ke Android ke ape ke boleh je guna cara ni...hehe..

Okay,first,pegi kat macam kat gambar bawah ni...pi kat Setting--->Email&Mobile--->Posting Option...Lepas tu kat Email Posting Address tu akan nampak macam kat gambar bawah ni...nanti kat tempat kosong tu die suruh masukkan secret word...secret word tu tak kisah pape pon janji korang je yang tau...kang tak pepasal ade orang len plak update blog anda sesuka ati...dalam case aku ni,aku punye secret word "dia gila"....hahaha





Okay lepas tu klik  "save" ....lepas save,bukak email dari application yang ada dalam phone anda..macam ni :




Then,pi kat Compose Email,then dekat "To",letakkan email sejibik macam Email Posting Address tu... contoh dalam tutorial aku : sayacomel.diagila@blogger.com...Lepas tu kat "Subject",tulis tajuk entry anda dan isi entry anda tulis kat bawah....lepas tu klik "Send"...




Okay now cuba anda bukak blog anda...kalau jadi,die akan jadi macam gambar di bawah ini...hehehehehehe

 




Kalau tak boleh jugak,erm,aku pon tak tau nak cakap apa.hahaha...Selamat Mencuba anyway!



-adios-

No comments:

Post a Comment

thank you very muchooo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...