Nursing


Monday, 16 May 2011

Famous Amos Marble Pudding

Entry tertangguh pasai internet connection suck..alang2 hari ni internet menunjukkan ciri-ciri pelajar cemerlang,mari kita upload segala gambar mak nenek yang tertangguh.haha

hari tu aku saja konon2 nak mengimprovise(ye kot word ni) resipi,so aku buat la puding ni.hihi.disebabkan ade housemate gila ni,die beli Famous Amos, pastu reti makan biscuit die je,crust die taknak,so aku decide untuk membuat pudding since macam lama je tak makan pudding.haha....

So,aku pon lantas membeli few things kat kedai then balik rumah terus buat.meh tengok one by one meh.ceh poyo.haha

So,ni adalah bahan-bahan dia.Resepi yang ade kat tepi dlm gambar tu boleh google, Cuma part tambah Famous Amos tu aku reka sendiri.haha.


Yang ni lepas dah blend few things and didihkan plak another few things,then masukkan margerin @ butter yang dah dicairkan…


Then,mix well......


Okay,ni lepas dah split dua yang dalam periuk tadi.then yang satu tu biar kosong je and satu lagi tu masukkan serbuk coklat yang dah dicairkan and Famous Amos Crust tadi ..so nampak macam chocolate chip sket part coklat die tu.Pardon texture yang kurang menarik sbb bekas tupperware tu leper sangat..if bekas tu kecik and tinggi sket,lebih mudah nak tuang and boleh menyebabkan texture die lagi cun.hahaha...



Lepas potong kecik2,dah leh makan dah,yeay!if nak lagi sedap,boleh buat chocolate sauce.just didihkan serbuk coklat mix with susu pekat manis @fresh milk pon boleh and air sket,biar die pekat sket,then sejukkan,lepas tu leh terus tuang atas pudding yang dah dipotong macam ni…tapi aku tak buat pon chocolate sauce tu.malas.haha.

See,ni close up gambar..tak cantik sangat kan texture die sbb bekas tu la!haha.. (sila salahkan bekas,jangan salahkan skill sendiri)



Okay gambar-gambar habes sampai di sini.btw,ini adalah Famous Amos Marble Pudding versi murah meriah.if nak lagi sedap,margerin boleh ganti dengan butter.serbuk chocolate tu instead of guna milo macam aku guna,korang leh guna chocolate yang mahal sket yang muak-muak tu ke(aku tak suka sangat coklat muak.haha).pastu fresh milk tu leh ganti dengan susu cair.yang mana2 pon tak kesah janji boleh makan.and td aku buat tu pakai Famous Amos Double Chocolate Chip punye crust.if korang nak guna biscuit lain punye crust pon okay.ikut kreativiti.if nak masukkan cheese pon boleh.haha

Sekian cerita pasal puding tertangguh.bai.



-adios-

2 comments:

thank you very muchooo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...